• U heeft geen artikelen in uw winkelwagen.

QVerde Italian Car Parts

Shop

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN:

Inhoudsopgave:
 Artikel   1 - Definities
 Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer
 Artikel   3 - Toepasselijkheid
 Artikel   4 - Het aanbod
 Artikel   5 - De overeenkomst
 Artikel   6 - Herroepingsrecht
 Artikel   7 - Kosten in geval van herroeping
 Artikel   8 - Uitsluiting herroepingsrecht
 Artikel   9 - De prijs
 Artikel 10 - Conformiteit en garantie
 Artikel 11 - Levering, uitvoering en annulering van een bestelling
 Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging, annulering en verlenging
 Artikel 13 - Betaling
 Artikel 14 - Klachtenregeling
 Artikel 15 - Geschillen
 Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities
 In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
 1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
 1. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
 2. Dag: kalenderdag;
 3. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
 4. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
 5. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
 6. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht. 
 7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
 8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
 9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
 10. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
 QVerde Italian Car Parts 
 Gildeweg 8
 2632 BA  Nootdorp
 E-mailadres: info@QVerde.nl
 KVK: 56993595 
 BTW: NL852393726B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid 
 1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
 2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
 3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
 4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
 5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
 6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
 7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 - Het aanbod
 1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
 2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
 3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
 4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
 5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten. 
 6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
 de prijs inclusief belastingen;
 de eventuele kosten van verzending;
 de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
 het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
 de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
 de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
 de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
 of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
 de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
 de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
 de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
 de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
 Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.

Artikel 5 - De overeenkomst
 1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
 2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
 3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
 4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
 5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
 a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
 b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
 c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
 d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
 e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
 6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
 7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 - Herroepingsrecht
 Bij levering van producten:
 1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
 2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
 3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending en de ontvanger dient aan te kunnen tonen door middel van ontvangst van de zending met handtekening dat de zending ook daadwerkelijk ontvangen is daar anders de zending de verantwoordelijkheid van de verzender blijft die een zending retourneer naar de winkelier. 
 4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit. 
 Bij levering van diensten:
 5. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
 6. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
 7. Het product wat geretourneerd wordt dient compleet zoals geleverd, in ongebruikte staat en onbeschadigd bij ons retour te komen inclusief de originele verpakking.Mocht er schade zijn aan verpakking danwel een product incompleet retour zijn gekomen behouden wij ons het recht voor dit bedrag in mindering te brengen op het te crediteren bedrag.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping 
 1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn/ haar rekening.
 2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
 1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst heeft vermeld of dat uit communicatie met de klant blijkt dat hieruit opgemaakt kan worden dat het een speciaal besteld onderdeel betreft voor de klant en de klant hiermee akkoord gaat door deze te bestellen.
 2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 
 a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
 b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
 c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden zoals 2e kans artikelen, elektrische delen, accu's, weerstanden, sensoren, verlichtingsdelen en overige elektrische onderdelen danwel delen die in contact staan met elektrische delen, velgen, plaatwerk, uitlaatdelen en speciaal bestelde delen welke geen zogenaamde voorraadartikelen zijn en voor bestellingen waarbij het chassis/ VIN nummer niet is opgegeven en controle door QVerde hierdoor niet mogelijk is.
 d. die snel kunnen bederven of verouderen;
 e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
 f. voor losse kranten en tijdschriften;
 g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
 h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
 i. in geval van B2B geldt er geen herroepingsrecht zoals voor particulieren en is er sprake van een koopovereenkomst.


 Artikel 9 - De prijs
 1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
 2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 
 3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
 4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: 
 a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
 b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
 5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
 6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
 1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
 2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
 3. Eventuele gebreken, niet geleverde of verkeerd geleverde producten dienen binnen 24 uur na levering (of niet ontvangen terwijl tracking aangeeft dat het wel gelevederd is ) aan de ondernemer te worden gemeld, de klant/ ontvanger is verplicht om de bestelling te controleren op manco's, compleetheid en eventuele beschadiging van de inhoud en het artikel. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend, indien het uiteraard niet om een artikel gaat wat beschadigd is geleverd.
 4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.Wat betreft modificatie aan de auto en het gebruik van accessoires en onderdelen hiervoor is dit op eigen risico en zal hier te nimmer zowel mondeling als schriftelijk d.mv.certificaten geen goedkeuring voor worden verstrekt.
 5. De garantie geldt niet indien:
 De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken evenals als deze reeds gemodificeerd worden besteld en geleverd;
 De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
 De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
 6. Een gebrek aan een artikel, dat is ontstaan bij een normaal en oordeelkundig gebruik, zal door QVerde op schriftelijk verzoek van de klant binnen de garantieperiode van een week na aankoop gratis worden vervangen. Let wel, dit kan pas beoordeeld worden nadat wij het artikel dat voor garantie in aanmerking dient te komen retour hebben ontvangen. Hierna kan er beoordeeld worden of het artikel terecht geclaimd kan en mag worden en zal zo snel mogelijk een nieuw artikel kosteloos worden toegestuurd. De klant dient echter wel vooraf aan te tonen door middel van bijvoorbeeld een testuitdraai, uitleesrapport of ander schriftelijk bewijs afgegeven door een erkende en gecertificeerde instantie, dat het onderdeel wat geclaimd wordt daadwerkelijk ook een storing geeft en/ of defect is en dus terecht voor fabrieksgarantie geclaimd gaat worden, dit rapport en/ of bewijs dient bij het betreffende onderdeel te worden geretourneerd zodat de ondernemer deze in kan dienen bij de fabrikant.
Tevens dient een onderdeel gemonteerd te zijn bij een gecertificeerd bedrijf om voor een eventuele garantieclaim van dat onderdeel in aanmerking te komen.
Bij een eventuele garantieclaim zal de fabrikant te allen tijde de gegevens opvragen van dit bedrijf alsook de kilometerstand inbouw/ montage van het desbetreffende onderdeel en datum

Met betrekking tot garantieclaims zijn er echter enkele uitzonderingen zoals bougies die afgebroken zijn door montage, accu's die verkeerd worden aangesloten en andere zaken die, doordat de koper zelf de reparatie verricht, defect geraken en/ of weigering vertonen die niet direct met het aangekochte artikel/ onderdeel te maken hebben, dit is tevens de reden dat de garantie op dit soort artikelen/ onderdelen beperkt is en blijft tot enkel garantie op het bestelde onderdeel.
QVerde geeft dan ook als advies om een besteld onderdeel te laten monteren bij een gecertificeerd bedrijf.

Melding van een beschadiging, gebrek en/ of incompleetheid dienen meteen na bezorging danwel binnen 24 uur te geschieden. De ontvanger is namelijk verplicht het in ontvangst genomen onderdeel/ artikel te controleren op juistheid van bestelde deel/schade/ incompleetheid bijvoorbeeld als gevolg van transport danwel fabricagefout, zodat dit geclaimd kan worden bij de desbetreffende pakketdienst (schade tijdens transport), of de fabrikant.
VERGEET AUB NIET HET CHASSISNUMMER/ VIN NUMMER VAN DE AUTO DOOR TE GEVEN, HIERDOOR KAN QVERDE EEN CONTROLE UITVOEREN ZODAT U HET JUISTE ONDERDEEL VOOR UW AUTO ONTVANGT, ZONDER DIT NUMMER IS CONTROLE NIET MOGELIJK EN IS NIET GEGARANDEERD OF EEN ONDERDEEL GESCHIKT IS. BIJ EVENTUEEL RUILING/ RETOURNEREN HIERDOOR KAN QVERDE GEEN AANSPRAKELIJKHEID NEMEN EN KUNNEN WE GEEN VERZENDKOSTEN VOOR REKENING NEMEN.

Mocht de ontvanger later dan gestelde termijn melden dat het onderdeel beschadigd of incompleet is ontvangen, kan QVerde hiervoor helaas geen aansprakelijkheid nemen en wordt de melding niet in behandeling genomen.

Mocht een artikel fout/ niet geschikt voor desbetreffende auto geleverd zijn door schuld van QVerde is het mogelijk dit te ruilen binnen 14 dagen.
U dient wel binnen meteen te controleren na ontvangst of het bestelde artikel ook daadwerkelijk geleverd is en mocht dit niet het geval zijn ons binnen 24 uur hiervan op de hoogte te brengen zodat we actie kunnen ondernemen.
Ruilen is kosteloos en verzendkosten voor zowel de retournering als de nieuwe zending neemt QVerde voor rekening, wel dient QVerde vooraf op de hoogte te worden gebracht van de retournering zodat QVerde in staat gesteld wordt om de retournering te regelen danwel een pakketlabel toe te sturen.
Uitzondering hierop zijn bijvoorbeeld als de klant wil modificeren door onderdelen of accessoires te bestellen welke af fabriek niet op de auto gemonteerd zijn, deze kunnen niet voor ruiling/ retournering in aanmerking komen en QVerde kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele kosten om modificaties passend op de auto van klant te krijgen.

Ingeval van zichtbare gebreken dient de klant het artikel op kosten van QVerde te retourneren binnen de zichttermijn, mits melding binnen 24 uur gedaan is bij QVerde en onder mededeling van het gebrek.

Bij artikelen die de klant op eigen initiatief opstuurt, komen de vervoerskosten voor diens rekening. QVerde is in dat geval niet aansprakelijk voor schade ontstaan tijdens het vervoer.

Met uitzondering van de normale garantie betreffende een onderdeel, rust noch op QVerde en/of onze leveranciers enige aansprakelijkheid tegenover de koper. QVerde zal nimmer tot enige vergoeding worden gehouden van schade en/of kosten welke voor de koper en/of derden mochten ontstaan als direct of indirect gevolg van de levering/ gebruik van gekochte artikel/ onderdeel, de koper is gehouden zowel QVerde als onze leveranciers te vrijwaren voor alle vorderingen te dezer zake van derden.

Stickers, belettering, striping, raambanden en gemodificeerde aangepaste producten vallen niet onder de garantieregeling.
Wel geeft QVerde garantie op materiaalfouten en/of beschadigingen voor gebruik mits aantoonbaar is dat het gaat om een fabricagefout binnen 1 jaar.
De klant stelt QVerde hiervan op de hoogte middels een brief of e-mail binnen 24 uur na ontvangst van het artikel. 
Mocht de klacht later dan deze termijn binnenkomen kan QVerde hiervoor helaas geen aansprakelijkheid nemen.
QVerde geeft als advies om bovenstaande delen altijd te laten monteren bij een gecertificeerd bedrijf.

Artikel 11 - Levering en uitvoering
 1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
 2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
 3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding. 
 4. Alle levertermijnen zijn indicatief en onder voorbehoud van levering. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
 5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
Wat betreft annuleren van een bestelling geplaatst in de webshop is dit alleen mogelijk indien deze middels vooruitbetaling is geplaatst, een bestelling welke middels iDeal betaald is kan niet worden geannuleerd.
 6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
 7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging, annulering en verlenging
 1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
 2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. Betreft annuleren van een bestelling geplaatst in de webshop is annuleren alleen mogelijk als er gekozen is voor vooruitbetaling en dient de annulering binnen 24 uur te worden doorgegeven, bestellingen die betaald zijn middels iDeal kunnen niet worden geannuleerd alsook speciaal bestelde delen kunnen niet worden geannuleerd en kunnen niet geruild/ geretourneerd worden.
 3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
 te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
 tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
 altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
 Verlenging
 4. Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
 5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
 6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
 7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
 Duur
 8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 – Betaling en eigendomsvoorbehoud
 1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
 2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
 3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

4. QVerde behoudt de eigendom van alle door hem geleverde zaken totdat de koper volledig aan al zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.

Artikel 14 - Klachtenregeling
 1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
 2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
 3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
 4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
 5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
 6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
 7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 - Geschillen
 1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
 2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
 3. Alle geschillen die voortvloeien tussen QVerde en opdrachtgever zullen in eerste aanleg worden berecht door een bevoegd rechter volgens het Nederlands recht en voorgelegd aan de rechter in het arrondissement waar het kantoor is gevestigd van de verkoper.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
 Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Privacy:

QVerde verstrekt zonder wettige redenen, of buiten het doel van haar persoonsregistratie, geen gegevens aan derden waardoor de privacy van de klant in het geding komt.

Afbeeldingen:

Alle afbeeldingen, tekeningen, gegevens betreffende afmetingen, kleuren enz opgenomen en vermeld/ gepubliceerd op de website van QVerde, gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding tot schadevergoeding en/of ontbinding zijn.

Alle door of in opdracht van QVerde gemaakte ontwerpen, afbeeldingen enz., blijven eigendom van QVerde en mogen zonder schriftelijke toestemming niet worden gekopieerd of op andere wijze vermenigvuldigd, noch aan derden worden getoond, noch op enigerlei wijze worden gebruikt.

Toepasselijk recht:

Op elke overeenkomst tussen QVerde en koper is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van inhoud en strekking van deze "Algemene voorwaarden tot levering" is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.

Overige bepalingen:

Voor de gevolgen van zetfouten op de website of andere vormen van media kan QVerde geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Door het plaatsen van een bestelling verklaart elke klant zich zonder voorbehoud akkoord met bovenstaande verkoopvoorwaarden.

Deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing in het geval van zakelijke transacties.
De algemene voorwaarden voor zakelijke transacties kunnen worden opgevraagd per email.

Bedrijfs- en contactgegevens:

QVerde Italian Car Parts
Gildeweg 8
2632 BA Nootdorp
info@qverde.nl

Bank: RABOBANK
Swift/Bic: RABONL2U
KVK: 56993595 
BTW: NL852393726B01

Adres voor retournering:

Aangezien we een RMA nummer dienen aan te maken waarmee wij een retourzending kunnen achterhalen gelieve te allen tijde contact met ons opnemen middels een e-mail alvorens te retourneren, QVerde geeft u dan de instructies en het retouradres door.
Elektronische delen en delen die hiermee in aanraking komen zijn uitgesloten van retournering.

Deze Algemene Voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op 02-01-2020.